maandag, mei 23, 2011 |

Wandelschoenen

De 4daagse komt met rasse schreden (mooie woorden) dichterbij. Dus het was afgelopen weekend na twee weekenden vakantie en nog twee weekenden iets anders, hoog tijd om weer eens de nodige wandelkilometers te gaan lopen. Het moet nu echt gebeuren, dus ik heb in Kuinre mijn tweede 40 km van dit jaar gelopen. Uiteindelijk bleek het 42 kilometer te zijn, maar dat mag de pret niet drukken. Pret tot aan de 25 km ongeveer dan.

De eerste 10 km loop je door het Kuinderbos en dat is heerlijk lopen. Ik houd wel van die bospaden en vooral van de schaduw. Vervolgens ging het over de dijk van Kuinre naar Ossenzijl. Daar zit je op een kleine 20 km en daar heb ik dan voor het eerst gestopt. Op het volle terras mijn lange broek ingeruild voor een korte broek (helaas geen fluitende vrouwen) en vervolgens de Weerribben in.

Ossenzijl, Kalenberg, het plaatsje Nederland en dan tot aan onder de dijk bij Baarlo. Daar zit je op ongeveer 30 km en daar was mijn tweede stop. Op dat moment begonnen de benen op te spelen en daar bij de rust voelde ik voor het eerst een blaar opkomen.

De dijk op en via Blankenham weer terug naar Kuinre. Vol in de zon met bijna geen wind. Dan weet je het wel. In Kuinre aangekomen gelijk in de auto gestapt naar huis.

Thuis de schoenen uitgedaan en de schade bekeken. 3 blaren waarvan 1 grote precies onder de bal van de voet. Niet een plek die vorig jaar ook lastig was, maar wel onder mijn rechtervoet. Naast de blaren, kan ik ook gedag zeggen tegen de grote teennagel en waarschijnlijk die van het teentje ernaast (de wijsteen?).

Al met al moet ik denk ik concluderen dat mijn wandelschoenen goed zijn tot het moment dat de voeten van vele kilometers op gaan zwellen. Een bekend verschijnsel bij wandelaars. Vorig jaar kon ik de aderen niet eens meer zien lopen op mijn voeten. Daarnaast heb ik nogal stevige schoenen die weinig meegeven. Dus ik denk dat ik op zoek moet naar een tweede paar wandelschoenen. A.s. weekend zitten we weer in het Twenteland en daar ga ik dan zaterdag maar eens op zoek. Nu eerst maar eens het internet afsnuffelen en alvast een voorselectie maken van merk/model.

1 reacties:

Blondie Power zei

Nou respect hoor.. ik zag de hele meute zaterdag bij ons achterlangs lopen over de dijk..