zondag, maart 27, 2011 |

Zwarte Dennentocht

De voorbereidingen voor mijn tweede Nijmeegse Vierdaagse zijn nu toch echt begonnen. Gisteren hebben we voor het 4de weekend achtereen een tocht gewandeld. De Zwarte Dennentocht te IJhorst, georganiseerd door de wandelvereniging SWOS te Staphorst.

Ditmaal hebben we 25 km gelopen. Dus zitten we al weer boven de 100 oefenkilometers. In ieder geval zeg ik 'we', omdat mijn moeder zich dit jaar ook heeft opgegeven voor Nijmegen. Zij moet daar 30 km per dag gaan lopen. We gingen voortvarend van start om 8 uur tussen alle andere wandelmaloten (750 starters). En dat zeg ik niet voor niets. Het is toch elke keer een apart stelletje fanatiekelingen, vergelijkbaar met strijd om de pole position bij de Formule 1. Een gedouw en getrek om maar als snelste weg te kunnen. En dan zijn ze aan het wandelen en dan is het nog enorm haasten de eerste kilometers. Nou ja, ze moeten maar doen. We komen allemaal aan de finish uiteindelijk. Het grappige is dan ook nog dat je ze onderweg vanzelf vaak weer tegenkomt. Of ze hebben iets langer pauze gehouden of zoiets, maar uiteindelijk finish je vaak binnen nog geen kwartier van elkaar.

Qua weer was het in het begin niet ideaal. Koude wind en net een paar graadjes te koud eigenlijk. Later in de ochtend werd dat gelukkig wel beter. Omgeving was wel super en pauzes onderweg waren ook goed geregeld. Minpuntje was toch wel de ondergrond. Deze tocht was echt grotendeels onverhard en als je daar niet zo goed tegen kunt, dan kan dat wel lastig zijn. Ik heb daar niet zoveel last van, maar moeders had het er af en toe wel moeilijk mee. Maar eerlijk is eerlijk, zonder veel te klagen stiefelt ze netjes mee. Petje af, hoor!

Dit was wel waarschijnlijk een van mijn laatste 25/30 km tochten en ik ga me vanaf nu voorbereiden op de eerste 40 km tocht over 2 weken in Albergen (Tukkerstocht).

Hier nog een link met foto's van de tocht van gisteren: https://picasaweb.google.com/109960560667439219138/20110326WandeltochtIjhorst#

2 reacties:

Anoniem zei

Goed gedaan, top!
Gr. Je zus

The world according to El zei

En dan bel je heel vroeg je favoriete ex collega?? Wilde je even wat steun :-) Maar alle gekheid op een stokje, heel goed gedaan. Volgens mij ben je veel beter voorbereid dan vorig jaar om deze tijd!!