woensdag, oktober 27, 2010 |

Weekendje aan de Moezel


Afgelopen weekend zijn we met mijn kant van de familie een weekend weg geweest naar Reil aan de Moezel. Een heerlijk weekend gehad.
Enorm groot appartement waar ruimte in overvloed was. Zeker handig met de kids!
Vrijdag na een paar uur onderweg te zijn geweest kwamen we 's avonds aan. Een biertje, glaasje wijn, bijkletsen en lekker naar bed.
Zaterdag hebben we eerst cultuur gesnoven in een plaatsje in de buurt. Daarna zijn naar een zomerrodelbaan gegaan, waar we even een uurtje hebben gerodeld. "Ik heb eigenlijk nog nooit zoiets vet gaafs gedaan" zei Sil!
Daarna zijn we naar een wijnproeverij geweest. Eerst uitleg gehad in een honderden jaren oude kelder vol met wijnvaten en wijnflessen over de wijn, om daarna ons vol te vreten in blokjes kaas en uiteraard allerlei verschillende wijn proeven. Uiteindelijk zijn we met 2 doosjes wijn naar huis gereden. Ik ben niet echt een wijndrinker, maar ik moet eerlijk zeggen dat dit me wel smaakt.
Zondag hebben we de wandelschoenen aangetrokken om ongeveer 10 km in de bergen te wandelen. Dat is wel iets anders dan de vlakke polder!
's Maandagsmorgens slingers opgehangen, Elles gefeliciteerd met haar verjaardag en de slingers weer opgeruimd omdat we om 10 uur al uit het appartement moesten.
Daarna zijn we door België via Maastricht weer naar huis gereden. We waren net op tijd om 's avonds nog even een potje voetbal in het Abe Lenstra stadion te kijken.
Al met al dus een heerlijk weekendje!