donderdag, september 28, 2006 |

Rectificatie!!!!!!

Oeps, gelijk al weer een rectificatie. Dat is een goed begin van de blog.
Ik werd vanmiddag door ons barbiepopje op het feit gewezen dat haar vriendje niet lijkt op Fledder, maar op Vledder. Verandert niets aan het feit dat ik nog steeds vind dat hij er niet op lijkt, maar Barbie kon me vertellen dat hij gisteren zijn haar in de war had en toen leek hij toch echt op Vledder. Ze moest toch wel even schrikken toen ik haar de link gaf naar mijn blog. Dat meisje kreeg bijna geen adem meer. Dacht nog even aan mond op mond beademing, maar dan moest ze zich weer bijstiften. Een plastic bekertje koud water doet dan ook wonderen.

De dag van vandaag, wat heeft die mij gebracht.
Een heerlijk, rustig ochtendje gehad. Twee oudste kids naar school en Miranda (mijn meisje!) en ik de Lange Nering in geweest. Best wel een eind lopen, zonder auto. Zie ik op het grote plein nog een collega lopen, ook eentje uit het oosten des lands, dus ik op mijn beste boers: "He, Winterswiek!" Iedereen kijkt je aan, maar dat maakt niet uit. Even naar de Kruidvat voor een paar scheermesjes. Tering duur dat spul, maar je moet er een beetje goed bijlopen (voor de meisjes, zeg ik dan altijd) Daarna een bakkie gedaan bij de Hema met z'n drietjes (Sil was er natuurlijk ook bij). Lekker, tussen al die vrouwen die net van de markt komen. Dan voel je je op en top man!

Vanmiddag naar mijn werk dus, moest van half 1 tot 8 uur werken. Goedemiddag tegen iedereen gezegd, altijd leuk. Behalve die uitspatting van mijn buurvrouw op de werkvloer weinig gebeurt. Na de pauze kwam er iets meer leven in de brouwerij. Het blijkt dat er een vrouw op het werk is, die speciaal een eigen blog heeft aangemaakt om mij van commentaar te voorzien. De eerste fan, yes!!!!

Oh ja, ik moet nog even mijn blognaam uitleggen. Hier is een beetje onduidelijkheid over. In mijn geboorteland (Twente) is het gebruikelijk dat iedereen een bijnaam heeft. Ook wel een scheldnaam genoemd, maar dit is meer van vroeger. Aangezien mijn opa vroeger bakker is geweest, kregen wij als bijnaam niej'n bakker. Opa heet Gerrad van 'n niej'n Bakker. Mijn vader heet dan weer Harry van niej'n bakkers Gait en ik heet, je raad het al, Remco van Harry van niej'n bakkers Gait. Dit een beetje in een modern jasje gestoken en de bakker verbasterd in het spaans maakt in mijn ogen elbakero. De klemtoon ligt trouwens op de e. Je spreekt het dus uit als elbakero en niet als elbakero. Duidelijk? ok.

Ik kom later nog wel een keertje terug op mijn roots. Nu eindigen we met een good old Twentse tegelspreuk, die te lezen valt bij Opa en Oma in de keuken:
As het oongeluk wil
Brek ie 'n vinger in 't nusgat
Dit was het weer voor vandaag. Iedereen een goed weekend, heb zelf nl. al weekend nu, hahaha.

8 reacties:

Giancarlo zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.
Blondie Power zei

Yo Bakkertie,

Die teugelspreuk, die houden we erin!!

Smitsky zei

Da's lekker, als ik druk op Nance68 dan krijg ik je verhaal alweer.... na twee keer de tegelspreuk lezen begriep ik ut...Dus je mag nu Nance's haar bloggie er wel onder zetten ;-)

elbakero zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.
elbakero zei

@ smitsky

even nadenken en ik begrijp wat je bedoelt. Nu moet het goed gaan

Nance zei

Ik vind het weer keigaaf. Maar om nu "een vrouw op het werk" genoemd te worden is weer wat minder. Je mag me best een kei leuke collega noemen. Niemand heeft gezegd dat je niet een klein beetje mag liegen op je blog :-)

Smitsky zei

Zegguh, ik geniet nu al van je verhalen! En ja, nance is toch wel een super de super collega....Niet zomaar een vrouw ;-)

MissNonsens zei

Jaja, het is wat he om een blog te maken en leuke verhalen te verzinnen! Maar goed je weet het he:
Alle wijzen komen uit het oosten!!!!!